Σάββατο, 19 Ιουνίου 2010

6.000 καταγγελίες πολιτών από την αρχή του χρόνου στο τηλ. 1517 του ΣΔΟΕ

«Βροχή» πέφτουν οι καταγγελίες πολιτών στο ΣΔΟΕ μέσω του τετραψήφιου αριθμού 1517. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Σώματος, στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου 2010 έχουν φθάσει περίπου 6.000 καταγγελίες πολιτών, έναντι 4.098 καταγγελιών που έγιναν ολόκληρο το 2009, αποδεικνύοντας την ενεργό συμμετοχή στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής
Οι καταγγελίες πολιτών (ανώνυμες και επώνυμες) που φθάνουν στην υπηρεσία μέσω του τετραψήφιου αριθμού 1517 είτε με κάθε άλλο μέσο, αφού αξιολογηθούν, αξιοποιούνται είτε αυτόνομα είτε στο πλαίσιο επιχειρησιακών σχεδίων που υλοποιούνται ήδη (π.χ. γιατροί).
Πέρα από τους ελέγχους ύστερα από καταγγελίες γίνονται και οι καθημερινοί έλεγχοι σε κάθε μορφής εμπορικές συναλλαγές για τη διαπίστωσης εφαρμογής της φορολογικής νομοθεσίας. Παράλληλα, το ΣΔΟΕ προβαίνει σε αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε καθημερινή βάση σε διάφορες επιχειρήσεις, σε ελέγχους διακίνησης σε σταθμούς διοδίων και σε ελέγχους σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε τουριστικές περιοχές.
Απόρροια των σαρωτικών ελέγχων είναι η κατακόρυφη αύξηση των προστίμων.
Το ΣΔΟΕ από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2010 έχει καταφέρει υπερδιπλασιασμό του οικονομικού αποτελέσματος που προκύπτει από καταλογισμούς προστίμων και αποδόσεις φόρων. Συγκεκριμένα, το συνολικό εκτιμώμενο ύψος των προστίμων και αποδόσεων φόρων το πεντάμηνο είναι περίπου 1,5 δισ. ευρώ έναντι περίπου 700 εκ. ευρώ το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2009.
Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως το υπουργείο Οικονομικών παρέχει κίνητρα για την αντιμετώπιση της διαφθοράς στις φορολογικές και ελεγκτικές υπηρεσίες παρέχοντας εκπτώσεις και «φορολογική ασυλία» σε άτομα και επιχειρήσεις για την καταγγελία φαινομένων διαφθοράς (χρηματισμός, εκβιασμός) από όργανα των φορολογικών και ελεγκτικών Αρχών.

1 σχόλιο:

  1. Το απόγευμα ψάχνοντας στο internet για το Βέλγιο βρήκα πολλές ομοιότητες με την Ελλάδα, 10 εκατομμύρια πληθυσμός, παραπλήσια έκταση, πόλεμοι, εμφύλιοι, απελευθερώσεις από μισητούς εχθρούς κ.α. αλλά και πολλές διαφορές όπως μικρή ανεργία, ισχυρή κοινωνική πρόνοια, υπερσύγχρονο συγκοινωνιακό δίκτυο . Στο τέλος της σελίδας είχε μια παραπομπή στην Βελγική Στατιστική Υπηρεσία. Με την βοήθεια του μεταφραστή της Google άρχισα να διαβάζω μερικές σελίδες και ένα πράγμα άρχισε να μου κινεί την περιέργεια. Στο τέλος αρκετών από τις αναλυτικότατες, ομολογουμένως, σελίδες που διάβασα σχετικά με τις ρυθμιζόμενες τιμές, τη διανομή ποσίμου ύδατος, τα ταξί, την καλωδιακή τηλεόραση ή τα φάρμακα υπήρχε ένας σύνδεσμος για προώθηση καταγγελίας σε περίπτωση παρανομίας ή παρατυπίας στο αντίστοιχο κάθε φορά θέμα με σκοπό την προστασία του καταναλωτή.

    Στην Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία, όπως μου έλεγε το ένστικτο μου, δεν βρήκα κάτι τέτοιο. Το Ελληνικό κράτος ίσως δεν θεωρεί υποχρέωση του να προστατέψει τους καταναλωτές και αυτοί με τη σειρά τους ίσως να πιστεύουν ότι η καταγγελία ισοδυναμεί με ρουφιανιά και το αντιμετωπίζουν στωικά με τη γνωστή φράση <>. Το Βελγικό κράτος από την άλλη θεωρεί αδιανόητο ότι κάποιο ‘’μαγαζί’’ θα εκμεταλλευτεί έναν πολίτη και την επόμενη ημέρα θα είναι ανοιχτό για να το ξανακάνει. Επίσης θεωρεί ότι η καταγγελία είναι μια πράξη ευθύνης απέναντι στον συνάνθρωπο μας για να μην πέσει και αυτός στα δίχτυα του απατεώνα. Σε αυτό το δύσκολο μονοπάτι της ιστορίας και στα πρόθυρα της γενικής χρεοκοπίας νομίζω ότι πρέπει να επιλέξουμε άμεσα και υπεύθυνα τι θέλουμε να είμαστε ‘’Βέλγοι’’ ή ‘’Έλληνες’’.

    http://29-26.blogspot.com/2010/07/vs_09.html
    http://economie.fgov.be/nl/consument/Gereguleerde_prijzen/index.jsp
    http://economie.fgov.be/nl/consument/Gereguleerde_prijzen/Taxis/index.jsp
    http://economie.fgov.be/nl/consument/Gereguleerde_prijzen/Taxis/index.jsp

    ΑπάντησηΔιαγραφή